De long-term “Bullish case” voor Basic Attention Token!

Basic Attention Token (BAT/USD) heeft tot nu toe een geweldig jaar achter de rug. De munt heeft zijn waarde tot op heden meer dan verdubbeld. Hoewel technische indicatoren een rol spelen in de stijging van de cypto token, worden de sterke prijsstijgingen ondersteund door krachtige fundamentele factoren. Basic Attention Token profileert zich als een bedrijf dat zich positioneert om digitale reclame over te nemen. Volgens Statista zal de globale digitale advertising in 2020 een waarde van 335,48 miljard dollar hebben.

In deze sector wordt de cryptocurrency geconfronteerd met zware concurrentie door technologische grootheden zoals Google en Facebook. Toch biedt Basic Attention Token een unieke waardepropositie aan die de internationale digitale advertising kan verstoren.

Op dit moment wordt digitale reclame gedomineerd door intermediairs (Google en Facebook). Zij misbruiken gebruikers en nemen het grootste deel van het geld dat adverteerders uitgeven in beslag.

Hier zijn enkele belangrijke statistieken die aantonen hoe hard de betrokken partijen zich pijn doen:

  • Er wordt maar liefst 50% van de gemiddelde gebruiker data voor reclame en trackers gebruikt, die kan oplopen tot 23 dollar per maand.
  • Een vorm van reactie hierop, zijn er 198 miljoen mensen die gebruik maken van Ad Blockers.
  • Op meer dan 600 miljoen mobile en desktop-apparaten zijn ad-blockers geïnstalleerd.
  • Google en Facebook nemen maar liefst 73% van de digitale advertentie-inkomsten in ontvangst, waardoor contentproviders of uitgevers een klein deel van de taart overhouden om op te overleven.
  • In de laatste 12 jaar, hebben uitgevers meer dan de helft van hun inkomsten laten afnemen.

Met andere woorden, de digitale reclame-industrie is inefficiënt. Er moet iets veranderen.

Neem Basic Attention Token, de Cryptocurrency biedt blockchain-based digitale advertenties aan die de tussenpersonen elimineren en alle advertentiebedragen die aan uitgevers en gebruikers worden besteed.

Ons "Investment Case"

De groei van Basic Attention Token wordt momenteel gevoed door speculatie. In de toekomst zal de groei echter zeer waarschijnlijk worden gedreven door grootschalige adoptie. Het cryptotoken biedt een aantrekkelijk businessmodel dat zowel gebruikers als uitgevers kan lokken. In dit model ontvangen uitgevers een aanzienlijk deel van de digitale reclame-inkomsten. Gebruikers zullen ook beloond worden als ze ervoor kiezen om online advertenties te bekijken en te gebruiken.

BAT-model

Om een gezond gebruikersbestand op te bouwen, heeft Brendan Eich, oprichter van het Basic Attention Token, Brave gecreëerd. De op blockchain gebaseerde browser blokkeert alle vormen van advertenties en levert een snelle surfervaring die 3 keer sneller is dan de concurrentie. Belangrijker nog, de browser beschikt over “Brave Ads” die gebruikers in staat stellen om te kiezen voor het ontvangen van advertenties. Als ze dat doen, zullen ze worden beloond met BAT en dat kan oplopen tot 70% van de bruto bestede advertentiewaarde.

Met deze functies zijn de Brave-gebruikers gestegen van 1 miljoen begin 2018 tot 5,5 miljoen aan het eind van dat jaar. Dat is een groei van 450% in één jaar tijd.

Als gebruikers massaal naar de browser gaan, volgen de uitgevers het voorbeeld. Er zijn meer dan 28.000 gecontroleerde content providers op Brave. De uitgevers omvatten onder andere YouTube kanalen en Twitch streamers. Dat is een stijging van meer dan 600% ten opzichte van het aantal uitgevers (~4.000) begin 2018.

Hoewel 28.000 geen schokkend aantal is, blijkt uit bovenstaande grafiek dat de groei van de uitgeverijen in een sterke opwaartse trend zit. De sterkste trend komt van YouTube kanalen, terwijl Twitch streamers nog maar net van start zijn gegaan. De opwaartse trend zal zich waarschijnlijk doorzetten omdat uitgevers niet verplicht zijn om Brave te gebruiken om BAT-beloningen te verkrijgen. Ze kunnen eenvoudigweg worden geverifieerd via Uphold en content leveren zoals gebruikelijk.

Onze beoordeling

Basic Attention Token’s beloningssysteem zal waarschijnlijk meer gebruikers blijven aantrekken. Naarmate meer mensen gebruik maken van een blockchain-gebaseerde browser die advertenties blokkeert en geld biedt voor het bekijken van advertenties, zullen uitgeverijen de actie willen ondersteunen. Waar gebruikers en uitgevers naartoe gaan, zullen de adverteerders volgen. De cryptocurrency heeft nog een trucje achter de hand om adverteerders aan te trekken.

Brave zal de aandacht meten door het bijhouden, in real time, van de advertenties en de inhoud die gebruikers zien. De waarde van een gebruikers aandacht zal worden berekend op basis van de duur en de bekeken pixels. Door deze data te monitoren, zullen machine learning algoritmes worden gebruikt om advertenties te matchen die gebaseerd zijn op interesse om zo irrelevante advertenties te minimaliseren.

   Prijsstatistieken

  • Huidige prijs: $0,336913
  • All-Time High: $0,980702
  • All-Time Low: $0.066209.
  • YTD Performance: +161.54%
  • Marktkapitalisatie: 427,3 miljoen dollar.
  • Marktkapitalisatie plaats: 26e
  • ROI Sinds de lancering: 100,27%.
  • Primaire markten: ZB.com, IDCM, CoinBene, LAToken, Binance

Bijkomend

Als u een langetermijnbelegger bent, zijn dit veelbelovende ontwikkelingen die wijzen op een fundamenteel gezond asset. U wilt eerder de markt betreden voordat de rest dat doet. Positioneer u op een vroeg stadium, nu het crypto-token nog bezig is met het opbouwen van zijn gebruikers- en uitgeversbasis. Tegen de tijd dat adverteerders in de scene, is het te laat. Zij zullen het BAT-aanbod opslokken en dat zal de prijs van het cryptotoken exponentieel doen stijgen.

Dit was onze long-term “bullish-case” voor Basic Attention Token.

Heeft u vragen over dit artikel of bent u van een andere mening? Laat het ons dan zeker weten. Word lid van onze Telegram groep en kom rechtstreeks in contact met al onze teamleden en met andere crypto-enthousiastelingen. De groep is interactief en bevat alle relevante informatie die voor u van nut kan zijn. De groep is voor iedereen toegankelijk en we proberen iedereen verder te helpen waar kan.

 

What's your reaction?

Leave a comment