ICO promo-(Mc A)fees

Hoeveel kost het om een belangrijk persoon zover te krijgen om je ICO op sociale media te promoten?

Specifieke cijfers worden zelden publiekelijk besproken. ICO-operatoren willen niet onthullen hoeveel ze uitgeven aan marketing, terwijl promotors de prijsbesprekingen vaak liever uitstellen tot ze de kans hebben gekregen om een verkoopgesprek te maken.

Echter, de excentrieke cybersecurity-pionier John McAfee heeft een controversiële werkmethode en dat is niet veranderd nu hij McAfee Crypto Team, een ICO-marketingdienst, bedient.

Volgens de website van het bedrijf is McAfee Crypto Team een full-service ICO promotor die ondersteuning biedt voor whitepapers, weboptimalisatie, marketing en strategisch advies.

Hoewel de prijzen voor veel van de diensten niet zijn vermeld, zal deze die wel bekend zijn misschien wat vraagtekens opwekken. Klanten kunnen $105.000 betalen om McAfee een tweet over hun ICO te posten voor zijn 811.000 volgers – van wie er minstens enkele duizenden waarschijnlijk bots zijn.

Dat is $437 per karakter, voor het geval u zich afvroeg.

“John McAfee’s tweets zijn veruit de meest invloedrijke op het gebied van cryptocurrency,” zegt de website. “Weinig leiders in de Crypto-gemeenschap kunnen dicht bij het bereik van de heer McAfee komen in het hart van de crypto beleggersgemeenschap.

De website maakt verder de enigszins dubieuze bewering dat dit de “minst dure” manier is om een cryptocurrency project op de markt te brengen.

“Gezien de prijs van de heer McAfee van $105.000 per tweet is, zijn de kosten per investeerder het laagst van alle marketingaanbiedingen in de crypto wereld. Indien we enkel naar zijn volgers kijken zijn de kosten per potentiële investeerder 0,13 dollar. Indien we kijken buiten dit bereik zijn de kosten per investeerder vaak minder dan een cent. Dit zijn ordes van grootte minder dan om het even welke andere benadering.” beweert de site

Ondanks het flinke prijskaartje, beweert het bedrijf dat zo vele projecten interesse hebben dat het een registratieprijs van $750 heeft moeten instellen om personeel te verhinderen met vragen te worden overweldigd.

In reactie op critici ontkende McAfee dat hij “omgekocht” was en zei dat hij alleen projecten promoot waarin hij gelooft.

“Ze zeggen dat ik omgekocht was ‘want ik gebruik mijn tweets om te promoten’, maar van de laatste 200 ICO’s die zich presenteerden, verwierpen we 195 en kozen er 5 uit,” schreef hij op Twitter en voegde eraan toe dat alle applicaties een audit ondergingen. “Ik promoot alleen wat ik geloof.”

 

What's your reaction?

Leave a comment