Kan doelgerichte marketing voor meer crypto-adoptie zorgen?

Volgens recente gegevens van het datamanagementplatform Lotame hebben de adverteerders hun gebruikelijke brede marketingactiviteiten opgegeven ten gunste van meer specifieke methoden.

De ‘oudere’ demografisch bestempelde manieren voor een adverteerder om hun doelpubliek te bereiken, zijn voorbijgestreefd. Maar dat is de laatste jaren veranderd, en adverteerders streven nu naar meer ‘advanced demographics’.

Deze geavanceerde demografische markers variëren enorm, en de advertentie-uitgaven zijn herverdeeld om zo nieuwe geïdentificeerde kopersgroepen weer te geven.

Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat adverteerders hun uitgaven met 451% verhoogden om ‘dierenliefhebbers (denk aan cryptokitties)’ aan te trekken. Een adverteerder heeft zijn uitgaven met maar liefst 98% verhoogd door zich te richten op de Spaanse bevolking; één van de grootste minderheden in de VS. Anderen hebben hun budgetten verruimd door verschillende bedragen in te zetten op millennials (32%) en ‘jonge Gen-X’ (29%).

Het probleem met blockchain en crypto-marketing?

Als traditionele adverteerders de wijsheid in laser-targeted marketing kunnen zien, waarom zouden blockchain marketeers dan niet dezelfde route kunnen nemen?

Het is gebleken dat de meeste huidige blockchain marketing op kleine schaal vastloopt. Het grote publiek wordt niet in de markt gecommercialiseerd. In plaats daarvan is PR* vooral gericht op de mensen die zich al in de ruimte begeven, zoals journalisten.

Public Relations (afgekort PR) – Dit heeft tot doel om de relatie tussen een organisatie/bedrijf en haar publieksgroepen of klanten te bevorderen, door een positief imago ofwel goodwill te creëren.

De marketingactiviteiten zijn gericht op ICO-reviewers, beroemdheden op YouTube en nieuwskanalen met cryptocurrency-nieuws. Met andere woorden, de marketeers doen enkel hun best voor de mensen die zich al reeds in ruimte bevinden. Het grootste deel van dit alles gebeurt met het eenvoudige doel om het met succes uit het ICO-stadium te halen.

Kan gerichte marketing (targeted marketing) de crypto-space helpen?

Zoals de zaken er nu voorstaan, is het standaard verkooppraatje van Bitcoin en/of cryptocurrency dat het het potentieel heeft om de bankiers ten val te brengen, het financiële systeem te revolutioneren en de financiële controle in de handen van de mensen te leggen.

Ik CEO van trade.be ben misschien niet de beste verkoper, want als ik het aan mensen uitleg, dan tonen ze zelden het soort enthousiasme dat in de field-manual wordt beschreven.

Mijn punt is dat niet iedereen revolutionair wil zijn of zelfs libertariër. Zou het niet verstandiger zijn om het volledige potentieel van Bitcoin en cryptocurrency in stukken te verdelen en te verspreiden over verschillende geavanceerde demografieën, in plaats van het volledige potentieel van Bitcoin en cryptocurrency op de markt te brengen?

Geavanceerde demografische ontwikkelingen in de Crypto-space?

Hoe zit het met het demografische verschil tussen jong en oud? Rijk en arm? Kan cryptocurrency de arbeidersklasse meer dienen dan de middenklasse? We weten dat Bitcoin wordt geadopteerd door mensen die wanhopig zijn om belastingen te ontduiken, maar het wordt ook gebruikt door mensen die doneren aan liefdadigheidsinstellingen.

Om er nog verder op in te gaan, kunnen we ons voorstellen dat Alex Jones en George Soros even enthousiast zijn over cryptocurrency, maar om radicaal andere redenen.

Ik denk dat de strijd in de blockchainrevolutie gewonnen zal worden door zorgvuldig in te spelen op de dagelijkse behoeften van specifieke individuen. Het internet verspreidde zich trouwens ook niet voor iedereen in dezelfde tijd, het bereik was nooit groter dan de toepasbaarheid die het had voor welke persoon dan ook die in de rij stond om het te gebruiken.

Het doel van cryptocurrency marketeers moet zijn om die toepassingen in de echte wereld te vinden en ze zodanig uit te vergroten dat ze niet genegeerd kunnen worden.

 

Heeft u vragen over dit artikel of heeft u van een andere mening? Laat het ons dan zeker weten. Word lid van onze Telegram groep en kom rechtstreeks in contact met al onze teamleden en met andere crypto-enthousiastelingen. De groep is interactief en bevat alle relevante informatie die voor u van nut kan zijn. De groep is voor iedereen toegankelijk en we proberen iedereen verder te helpen waar kan.

 

 

What's your reaction?

Leave a comment