Monart, een nieuwe first mover in zijn soort?

Blockchain is uitgegroeid tot een groot buzz woord voor bedrijven die op zoek zijn naar het transformeren van bepaalde industrieën. Hoewel Jamie Dimon van J.P. Morgan’s Jamie Dimon bekend werd omdat hij Bitcoin als een fraude beschouwde, heeft dat hem of zijn bedrijf er blijkbaar niet van weerhouden om de JPM Coin te lanceren. Als een uitermate conservatieve sector als het bankwezen op zoek is naar verandering, waarom dan niet een iets nieuws zoals de kunstindustrie?  Binnen deze ruimte probeert een kleine start-up, Monart genaamd, de manier waarop kunst op de markt wordt gebracht radicaal te veranderen.

Wereldwijde kunstmarkt waarde

Volgens het Art Market 2018 rapport bereikte de wereldwijde kunstmarkt twee jaar geleden een totale waarde van 63,7 miljard dollar. Uit het rapport bleek dat de verkoop met 12% toenam, waarbij China boven het Verenigd Koninkrijk uitstak als de op één na grootste markt ter wereld. Deze cijfers zijn weliswaar verbluffend, maar zijn niet van invloed op de boekhoudkundige transacties. De totale omvang van de markt is dus eigenlijk een beetje ondergewaardeerd. Daarnaast, terwijl een groot deel van de wereldbevolking een algemene waardering voor kunst heeft, hebben velen gewoonweg niet de middelen of de kennis om deel te nemen aan deze handelswijze. En dat is waar Monart aan bod komt.

Wat is Monart

Monart is in wezen zowel een kunst-community als een marktplaats. Het bedrijf wil de algemene ervaring omvormen in een poging om innovatieve kunstontdekking voor de kunstgemeenschap aan te bieden. De deelnemers van de community zullen kunstenaars, kunstliefhebbers en verzamelaars zijn.  Kunstenaars zullen een belangrijke internationale promotie krijgen. Deze promotie omvat online, offline of nieuwe kunstervaringen met specifieke creaties die VR tentoonstellingen, AR, 3D studiotours en nog veel meer combineren.

Tegelijkertijd steekt Monart tijd en onderzoek in het leveren van creatieve businessmodellen voor de markt. Deze modellen maken traditionele koop- en verkoopovereenkomsten mogelijk, maar laten de participanten ook toe om aandelen van kunstwerken en/of kunstcollecties te kopen.

Nieuw kunst-ecosysteem

De linkse afbeelding is een geweldige manier om alle spelers die betrokken zijn bij het ecosysteem van Monart uit te leggen. Het bedrijf levert een hele reeks services aan alle mogelijke marktparticipanten. Enkele van de services omvatten het volgende:

Transactie Services ◦Payment beveiligen.

◦Transactie opname.

◦Global verzekering, verzending en opslag.

 

Artiestendiensten ◦Artist portfolio en online presentatie

◦Creation van digitale derivaten van fysieke kunst.

◦Artist deelname aan grote tentoonstellingen, evenementen en demonstraties.

 

Art Lovers en Collector Services ◦Collection display en beheer

◦Waardering.

◦Het lenen van kunst.

◦Inschrijving op een bepaalde stijl (of alle) kunst op online Monart kanalen

Nieuwe marktdoorbraak

Er zijn in wezen twee enorme kansen voor Monart waarmee het zich echt onderscheidt van andere nieuwkomers op de markt.

De eerste is het wereldwijde bereik van het bedrijf. Monart heeft al een zeer grote (meer dan 2.000 m2) kunstruimte in Beijing en is van plan om extra kantoren te openen in Parijs en New York. Eerder stelden we vast dat China een grotere kunstmarkt was geworden dan het Verenigd Koninkrijk. Ik verwacht dat China steeds hoger en hoger zal blijven klimmen. De belangrijkste kunstmarkt van het bedrijf in Beijing zal ervoor zorgen dat het in contact komt met alle getalenteerde kunstenaars in China en met de steeds groter wordende kunst verzamelende community die gezegend is met een aanzienlijk uitgavenkapitaal. Parijs en New York behoren tot de beste kunstmusea ter wereld, dus het is zeker verstandig om in het midden van al die actie te zitten.

Naast het wereldwijde bereik is een tweede grote kans dat Monart mensen zal bereiken die van kunst houden, maar gewoonweg de middelen of middelen niet hebben om waardevolle kunst te kopen. Via een toegewijde, op Ethereum gebaseerde DApp zullen kunstliefhebbers in staat zijn om aandelen van kunstwerken en/of kunstcollecties te kopen. In mijn ogen is dit een absolute game-changer die deze ruimte voor velen toegankelijk maakt. De totale waardering van de kunstindustrie in 2017 van $63,7 miljard kan in de toekomst omhoogschieten als deze nieuwe deelnemers de markt betreden.

Toekomstplannen

Het bedrijf heeft drie grote doelen voor de toekomst:

  1. Het aanhoudende succes bij de huidige onderhandse verkoop van tokens.
  2. Succesvolle implementatie en voltooiing van de openbare STO.
  3. De release van de MVP-site.

MVP is de bèta-testsite van het bedrijf, die waarschijnlijk binnenkort zal worden opengesteld. De eerste periode zal alleen op uitnodiging beschikbaar zijn. De site zal daarna snel beschikbaar zijn voor het grote publiek.

Conclusie

Hoewel ik tijdens mijn onderzoek in de afgelopen maanden verschillende veelbelovende projecten ben tegengekomen, lijkt Monart me zowel veelbelovend als leuk. Voor velen is kunst iets waar ze een passie voor hebben. Voor anderen is kunst een fantastische niche ruimte om investeringsrendementen te genereren. Combineer die twee, samen met een bedrijf dat het potentieel heeft om de industrie te transformeren en je hebt een grote winnaar.

 

Heeft u vragen over dit artikel of bent u van een andere mening? Laat het ons dan zeker weten. Word lid van onze Telegram groep en kom rechtstreeks in contact met al onze teamleden en met andere crypto-enthousiastelingen. De groep is interactief en bevat alle relevante informatie die voor u van nut kan zijn. De groep is voor iedereen toegankelijk en we proberen iedereen verder te helpen waar kan.

 

What's your reaction?

Leave a comment