Vandaag is er de ICO analyse over het Te-Food project. Volgens ons kan het een nieuwe revolutie teweegbrengen in deze sector en zou het wel eens Vechain kunnen evenaren, mits de nodige ontwikkelingen uiteraard. De grootste uitdaging volgens ons is om massa-adoptie hierin te creëren op hoger niveau, het gaat namelijk niet over mensen maar om grote instanties. Eens dit zou gebeuren zijn de prijsverwachtingen hoog.

Concept

  • TE-FOOD is tot nu toe het grootste voedsel-traceerbare blockchain project. TE-FOOD bedient dagelijks meer dan 6000 bedrijven met een gemiddelde van meer dan 400.000 transacties, wat resulteert in het bedienen van ruim 30 miljoen mensen. TE-FOOD heeft 2.600 retailers en markten, 3.100 boerderijen, 3.400 veehouders en 190 groothandelaars in hun systeem geïntegreerd.
  • TE-FOOD coördineert met overheden, toeleveringsbedrijven en consumenten de voedselveiligheid, elimineert voedselfraude en minimaliseert de kosten voor toeleveringsbedrijven. De hele supply chain wordt efficiënter door het gebruik van één interoperabel transparant grootboek (ledger), dit helpt om grootschalige terugroepacties van eten te voorkomen en kleinere, gerichte terugroepacties mogelijk te maken.

Product

  • TE-FOOD traint bedrijven, boerderijen, leveranciers, slagerijen en transporteurs in hun netwerk om hun app en QR-codes te gebruiken voor het scannen en loggen van vee en ander vers voedsel in transport vanaf de locatie van vertrek.
  • TE-FOOD heeft al een werkende oplossing, waaronder B2B (business to business) en B2C (business to consumer) apps die momenteel dienen om elke stap van producten en vee van boerderij tot markt te traceren en weer te geven.
  • Ze gebruiken de toepassing momenteel om 12.000 varkens, 200.000 kippen en om 2,5 miljoen eieren per dag te traceren. Daarnaast heeft de mobiele consumententoepassing tot nu toe 10.000 tot 50.000 downloads.

Gebruik

  • De tokens zullen worden gebruikt als ruilmiddel tussen bedrijven, maar kunnen ook worden beloond aan klanten die de app gebruiken om voedsel dat ze ontvangen te scannen en de kwaliteit te waarborgen.
  • Deze tokens kunnen vervolgens op het platform worden gebruikt om inzicht van een hogere kwaliteit te kopen, evenals analyses van de voedselkwaliteit. Dit biedt meer mogelijkheden aan de consument, waardoor bedrijven worden gestimuleerd om van de dienst gebruik te maken.

Het bedrijf geeft TEFOOD-tokens uit, die ERC-20-tokens zijn die zijn gemaakt om te worden gebruikt in het TE-FOOD-systeem voor het volgende:

  1. Betaal voor transacties.
  2. Betaal voor informatie met toegevoegde waarde.
  3. Belonend bewust consumentengedrag voor het gebruik van onze mobiele Consumer-app.

Roadmap

Q1 2018 – TE-FOOD International Ltd. wordt opgericht.

Q2 2018 – Produceren en het volgen van vee zal worden gestart, samen met uitbreiding naar 2 extra doellanden.

Q3 /Q4 2018 

  • Traceerbaarheidsboek dat geïmplementeerd is met blockchain-technologie.
  • Lancering van het volgen van visproducten.
  • Het lanceren van dierlijke antibioticaopsporing.
  • Pandemische voorspelling en een ontwikkeld alarmsysteem.
  • TE-FOOD-marketplace wordt gelanceerd.

Q1 /Q2 2019

  • Voedselveiligheidssensoren met blockchain auto-logging functies starten.
  • Uitbreiden logboekfuncties.
  • Gezichtsherkenning van dieren.
  • 2 extra doellanden zullen TE-FOOD marktpresentie hebben.

Team

  • TE-FOOD is gevestigd in Vietnam en Hongarije.
  • Er zijn 20 leden van het TE-FOOD-team, en de volgende zijn de kernleden:

(elk vermeld met details op hun website samen met LinkedIn-links).

De CEO, Dr. Trung Dao Ha
Meer dan 14 jaar gecombineerde ervaring in verschillende posities op het gebied van management, marketing en verkoop, zoals honorair consul zijn bij het Oostenrijkse consulaat in Vietnam, en zijn meest recente ervaring als mede-oprichter van Thien Minh Groep.

Erik Árokszállási- Co-CEO
Meer dan 20 jaar ervaring als CEO van Erba 96 Ltd., een klein bedrijf van 30 software-experts.

Marton Ven- CMO
Meer dan 20 jaar ervaring als IT-projectmanager bij Erba 96 Ltd.

Istvan Szukacs- DevOps Blockchain Team
Meer dan 10 jaar ervaring als ingenieur zoals plaatsen als Amazon.com, Riot Games en meest recent als CTO van StreamBright.

Andere
Het team heeft hun verschillen met andere ketchain-blockchainprojecten zoals Wabi, Waltonchain, Ambrosus en Modum gedetailleerd beschreven.

Adviseurs

Er zijn ook enkele deskundige adviseurs voor het project met onder meer:

  • Michael Patching, de Vietnam Livestock Services Manager in Australië.
  • Endre Jobbagy, oprichter en CEO van InterTicket.
  • Gabor Pajor, die meer dan 20 jaar ervaring heeft in de foodservice-industrie.

TE-FOOD werkt samen met enkele van de grootste detailhandelbedrijven in Azië, zoals AEON, Lotte Mart, JAPFA en C.P. Groep. De regering van de grootste stad van Vietnam, Ho Chi Minh City, heeft ook TE-FOOD in dienst. Huidige partners zijn: GS1 (barcodes), Unisto (veiligheidszegels) en Zalo (bericht / oproep-app).

Tokens

  • Projectnaam: TE-FOOD
  • Tokensymbool: TFD
  • Website: https://ico.tefoodint.com/index.html
  • Witpaper: https://ico.tefoodint.com/te-food-white-paper.pdf
  • Hard cap: $ 19,1 miljoen voor 51% van totale tokenlevering
  • Conversiepercentage: 1 TFD = $ 0,05
  • Maximale marktkapitalisatie bij ICO op volledig verwaterde basis: $ 37 miljoen
  • Bonusstructuur:

Week 1: 15%.
Week 2: 12%.
Week 3: 10%.
Week 4: 5%.

Extra bonussen voor volume: $ 5.000 +: 5%. $ 20.000 +: 10%. $ 100.000 +: 15%

  • Voorverkoop of white list: White list is open voor duur van verkoop
  • ERC-20 token: Ja
  • Landen uitgesloten: Verenigde Staten
  • Tijdlijn: van 22 februari tot 22 maart 2018 (raadpleeg de website van Te-Food voor de meest recente informatie)
  • Token distributiedatum: onmiddellijk

Distributie

Toewijzing van tokens:

  • 51% – Tokenverkoop (openbare oplage)
  • 5% – Marketingpool
  • 44% – Algemene reserve
  • Te Food wijst 49% van de tokens toe aan een algemene reserve.

Lockout-periode: Twee jaar uitsluiting door 25% van de reserve vrij te geven na het eerste jaar en de resterende 75% na het tweede jaar.

Onverkochte tokens worden in de algemene reserve geplaatst en zullen op de TFD-markt worden verkocht of tijdens een toekomstige tokenverkoop totdat de openbare-tokengroep 500 miljoen tokens bereikt.

Gebruik van de opbrengst:

60% – Marktuitbreiding
Omdat TE-FOOD als traceerbaarheidsoplossing klaar en aan het werk is, gebruiken ze de meeste inkomsten om nieuwe markten te veroveren. De verkoop en implementatie van een traceerbaarheidssysteem met volledige keten vereist dat een aantal professionals 8-12 maanden samenwerken.De primaire markten zijn opkomende landen, die 60% van de wereldbevolking en 45% van het bbp vertegenwoordigen. Ze hebben al lopende onderhandelingen met potentiële klanten en implementatiepartners in Cambodja, Maleisië, Laos en Zuid-Afrika.

25% – Onderzoek en ontwikkeling
TE FOOD scheid geld om R & D-routekaart te realiseren met een breed spectrum aan synergetische tools voor een moderne supply chain. Het bevat alle technische kosten (bijvoorbeeld serververhuur) en salarissen.

10% – bewerkingen
Operationele kosten van het hoofdbureau om alle professionals in staat te stellen om zich op hun taken te kunnen laten concentreren.

5% – juridische hulp
Om aan de voorschriften te voldoen, heeft het project continu juridische hulp nodig van professionele advocaten.

Pro-Con Risk

Pro’s

  • Dit project is geavanceerder dan andere chain-gerelateerde blockchain-projecten in zowel bedrijfsontwikkeling (bedienen van een klantenbestand van 30 miljoen) als technologie (zowel werkende hardware als software worden ontwikkeld).
  • Met het gebruik van TFD kunnen kleine bedrijven effectiever concurreren met de grote spelers, omdat ze ook op een kosteneffectieve manier de veiligheid van hun producten kunnen garanderen.
  • Te-Food heeft meerdere producten (QR-code en RFID-tags) om tegemoet te komen aan verschillende soorten producten.
  • Het team is zeer grondig in zijn communicatie op hun blog in termen van hun visie, hun partnerschapsovereenkomsten (met de feitelijke overeenkomst gepost), bedrijfsstructuur en voortgangsupdate. Dit biedt ICO-deelnemers comfort bij de legitimiteit van het project en de competentie van het team.

Con’s

  • Het bedrijf heeft een sterke voetafdruk in Vietnam, maar hun vermogen om het succes naar andere landen te repliceren is onbewezen, omdat de voedsel- en landbouwindustrie in elk land heel anders is. Het bedrijf heeft echter kantoren in Hongarije en Zuid-Afrika en het heeft een aantal belangrijke aanwervingen gedaan in de twee landen.

Risks

  • Het uitvoerende team is nog steeds betrokken bij andere bedrijven, wat afbreuk zou kunnen doen aan hun volledige inspanningen voor het succes van TE-FOOD.
  • Hoewel TE-FOOD al een werkende onderneming heeft, wat zeker een positief punt is, zullen ze nog steeds te maken krijgen met sterke concurrentie van andere blockchain-bedrijven.

Score

Conclusie

Met bijna 80% van de voedselfraude met verse voedingsproducten en vee, meer dan 400.000 jaarlijkse sterfgevallen als gevolg van voedselverontreiniging en de gezondheidsbedreigende antibiotica-overbelasting bij dieren die worden gebruikt voor voedsel, heeft TE-FOOD de belangrijkste missie om deze problemen sterk te verminderen door de verse voedselketen transparant en efficiënter te maken door een modern, maar betaalbaar ecosysteem. Met een al werkend bedrijfsmodel in combinatie met het vermogen om te schalen, lijkt TE-FOOD de middelen te hebben om deze missie te volbrengen als alles volgens plan verloopt.

Over het algemeen vinden we zowel het flipping- als het langetermijnpotentieel van deze ICO goed.

Links

Website | Blog | Whitepaper | |   |

What's your reaction?

Leave a comment

Inschrijven voor onze nieuwsbrief!

Trade.be © 2018. All rights reserved.

DutchEnglishFrenchGerman

Crypto Nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor steeds het laatste crypto nieuws !