Drie hoeraatjes! We zijn trots onze partnership bekend te mogen maken met BlockData uit Amsterdam! Al zegt het u (voorlopig) nog niet veel, wij zijn er alvast van overtuigd dat BlockData de komende jaren een grote speler in de cryptowereld zal worden op vlak van objectieve representatie van data. Waarom? Toen je zelf begon met crypto; waar haalde je dan je informatie vandaan? Hoe kon je de correcte en informatieve dingen onderscheiden van alle FUD en FOMO? Waar kon je ergens een overzicht krijgen van alle informatie omtrent je favoriete coins?

Het eenvoudige antwoord? Nergens, maar daar wil BlockData een oplossing voor gaan bieden. Ze nemen ongestructureerde data van allerlei bronnen om die vervolgens te gaan organiseren in iets begrijpelijk en overzichtelijk. Hun doel is om de eindgebruiker een vereenvoudigde manier te geven om onderzoek te doen, terwijl ze tegelijkertijd een breed en onbevooroordeeld inzicht geven. Dit is belangrijk, want factual information vind je nu eenmaal niet terug op een Reddit of 4Chan. Lees hieronder het interview met hen!

Misschien niet onbelangrijk te vermelden dat ze de komende drie dagen nog de eerste 250 inschrijvingen zullen belonen met een free lifetime membership! Early supporters, rep je dus naar hun website en wordt nu ook part of the community!

Meet the founders!


Jonathan Knegtel
 heeft gewerkt voor verschillende start-ups van 3D food printing, adviseren van ICO’s tot private jets, waar hij verantwoordelijk was voor ‘lead growth’ en het interne proces heeft gemanaged. Hij volgt Bitcoin sinds 2011 en past een ‘First principal approach’ toe vanuit z’n achtergrond in Computing en physics, gastdocent aan de Vrije Universiteit, stage host bij Zero In en panellid Bij TNW.


Lucas Schweiger
 heeft een achtergrond in Politieke wetenschappen en economie met een MSC in Public Policy and Econometrics. Hij is een gefocust handelaar sinds januari 2016 en heeft geïnvesteerd in verschillende crypto projecten. Ook runt hij een stichting die primair probeert vluchtelingen op te nemen in de lokale samenleving. Lucas heeft ervaring met blockchain onderzoek, consultancy en blockchain-rekrutering voorafgaand aan zijn tijd hier bij Blockdata. In zijn vrije tijd houdt Lucas van onderzoek naar nieuwe ontwikkelingen in de blockchainspace, trading analyses en het verkennen van nieuwe investeringsmogelijkheden.


Niels Lucker
 heeft meer dan 10 jaar ervaring in branding en marketing. De afgelopen jaren heeft hij in verschillende start-ups gewerkt als mentor, creative director en designer. Start-ups van private jets, branding agencies, 3D food printing en de muziekbusiness. Hij heeft een grote passie voor branding, muziek, blockchain, art & design.

Wij ontmoetten Jonathan van BlockData op het DAA Managers event van Iconomi te Amsterdam. Naast Cain die er spreker was met zijn talk “Bitcoin is voor Losers“, was er ook tijd om te netwerken. Zo bleek al snel dat Jonathan niet een Average-Joe was als het op blockchain technologie aankomt. Hij is gepassioneerd en geboeid door de technologische vooruitgang dat het met zich teweeg brengt. Toen we spraken over hoe we FUD en FOMO kunnen onderscheiden, bracht hij het concept aan van BlockData. De interesse werd snel gewekt en na enkele follow-up gesprekken besloten we samen in zee te gaan. Wij zijn alvast rotsvast overtuigd van de kennis en kunnen van BlockData en zijn dan ook enorm benieuwd naar hun groei de komende maanden.

Interview

Stel jullie zelf eens kort voor.

Hi Everybody, wij zijn Lucas, Jonathan en Niels van BLOCKDATA uit Amsterdam.

Hoe kennen jullie elkaar?

Jonathan en ik (Niels) kennen elkaar uit de start-up scene en hebben hiervoor samengewerkt in andere start-ups. Lucas en Jonathan kennen elkaar weer via een huisfeest in Amsterdam. Alles kwam bij elkaar en BLOCKDATA was born.

Hoe kwamen jullie op het idee van BlockData?

We zijn alle drie enorme blockchain fans en we voelden allemaal de behoefte om iets bij te dragen aan deze revolutie. Individueel houden we de blockchainspace al een paar jaar in de gaten en werd er hier en daar wat in crypto gehandeld. Al snel kwamen we er achter dat het een enorm intensief en tijdrovend proces is om de verschillende projecten te vergelijken en genoeg vitale informatie bij elkaar te verzamelen om je keuzes te onderbouwen. Zeker in het ICO landschap is er enorm veel marketing geweld en worden de meeste gefund met slechts een idee (lees Whitepaper, website). In de traditionele manier van investeren in start-ups ligt de focus veel meer op het product en de validatie van dit product, maar ook het team en businessplan zijn essentieel. En laten we eerlijk zijn, zelfs dan is het risico nog steeds groot.

Kort door de bocht, er mist iets, en dat is data oftewel informatie.

Met BLOCKDATA tonen we alle vitale informatie die nodig is om je keuzes zo goed mogelijk te onderbouwen. Je hoeft dus niet meer het hele internet over om je research te doen, je hebt het bij ons bij de hand. Wij duiken diep in alle projecten om je een zo goed en up-to-date mogelijk beeld te geven.

Wat willen jullie bereiken met BlockData?

Met BLOCKDATA hopen we ons steentje bij te dragen aan deze blockchain revolutie. In een ideale wereld wordt BLOCKDATA de ‘industry standard’, een platform waar iedereen op terugvalt en vertrouwt.

Wie zijn jullie concurrenten en wat willen jullie beter doen dan hen?

Op dit moment is er niemand die zich hierop focust. Er zijn echter genoeg websites waar je informatie over ICO’s krijgt, maar de info is erg summier. Ze geven je ook een rating. Wij willen daarentegen graag objectief blijven. Bij ons vind je ook zeker geen reclame of spam. It’s all about the data and the way of displaying it.

Ambitieuze tijdlijn?

Zeker weten!

Veel FUD en FOMO online, hoe kijken jullie hier door?

De FUD en FOMO is te begrijpen, de markt is nog steeds erg nieuw en er is weinig regulering. Daarnaast gaan er enorme bedragen om in crypto en is het marketing geweld ook niet bevorderlijk. Mensen moeten echt hun best doen om een realistisch beeld te krijgen van alles. Dit vergt kennis en ervaring en gezamenlijk heeft dit tijd nodig. Wij proberen ons echt te richten op de toekomst en het volwassen worden van het landschap over de jaren die komen. Vraag jezelf bijvoorbeeld af of het project waar je nu in gelooft over 5-10 jaar nog steeds een relevante rol speelt in onze samenleving.

Een call to action? (make some shameless promo)

We hebben besloten om de eerste 250 inschrijvingen op onze website (www.blockdata.tech/free) te belonen met een lifetime free membership (normaal €100,- per maand). Dit vooral om de early supporters te belonen en feedback te krijgen van alpha gebruikers. Er zijn nog wat plekken beschikbaar, so be quick!

What's your reaction?

Leave a comment

Inschrijven voor onze nieuwsbrief!

Trade.be © 2018. All rights reserved.

DutchEnglishFrenchGerman

Crypto Nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor steeds het laatste crypto nieuws !