Wabi

Walimai, het bedrijf achter WaBi dat begon met het idee in september 2013 is gespecialiseerd in het ontwikkelen van oplossingen om de authenticiteit van producten te garanderen. Het plaatst veilige anti-namaak etiketten op consumentenproducten in China en ook internationaal.

Concept

De activiteiten van Walimai bevinden zich voornamelijk in China, dat hard lijdt onder de namaak industrie van producten zoals babyvoeding, cosmetica en alcohol. Om dit probleem op te lossen en consumenten vertrouwen te geven, heeft het bedrijf RFID-labels met een anti-hergebruik concept ontwikkeld, evenals mobiele apps die met de labels werken.

Het Walimai-label wordt op de plaats van oorsprong op het product aangebracht en door de hele toeleveringsketen gescand. Nadat consumenten de producten hebben gekocht, kunnen ze de items scannen met Walimai app, die dan laat zien of het product origineel is en de eerdere locaties van het product en de tijdstempel langs de supply chain.

Kort samengevat
  • Walimai maakt het mogelijk om digitale en fysieke assets aan elkaar te koppelen via RFID-labels met anti-kopieerfunctionaliteit. Hiermee kunnen consumenten het product verifiëren via hun telefoon.
  • Het doel van deze oplossing is om te voorkomen dat klanten valse en potentieel gevaarlijke goederen kopen.
  • Mobiele APP’s zijn beschikbaar om te downloaden in de Apple Store, Google Play, QQ Store en Baidu App Store. Ze hebben ook een RFID-label met een uniek anti-hergebruiksontwerp.
  • WaBi is een digitale cryptocurrency die het anticounterfeit-systeem van Walimai ondersteunt en wordt ondersteund door de verkoop van producten die worden beschermd door Walimai-technologie.

Documentatie

  • Website ziet er geweldig uit, professioneel, alles wordt goed en eenvoudig uitgelegd.
  • Whitepaper is ongeveer 40 pagina’s, is eenvoudig en legt het project goed uit. Er is ook een pagina met een samenvatting beschikbaar.
  • Er is geen FAQ en geen medium blog maar er is wel een zeer gedetailleerde en goed uitgevoerde roadmap.
  • Teambeschrijving is zeer gedetailleerd, elk teamlid is dan ook beschreven. LinkedIn-profielen zijn ook aanwezig.

Gebruik

2 hoofddoelen
  • Vertrouwen: Blockchain maakt het platform betrouwbaar door transactietijd en geostamping in de blockchain en alsook gedistribueerde recordverificatie die zelfs platformeigenaren niet kunnen wijzigen.
  • Anti namaaksysteem: In wezen maakt het systeem het de klanten mogelijk om het label te scannen, de overeenkomst te verifiëren en de gegevens tegelijkertijd bij te werken. Als de vervalser een kopie maakt, mislukt de matching en wordt de gebruiker gewaarschuwd..
Concreet

Om deze methode te laten werken, wordt het Walimai-label ingevoerd op het “punt van oorsprong” voor de supply chain. De code bevat informatie zoals een dynamische code, een unieke versleutelde ID en geografische gegevens.

Je kunt een mobiele applicatie voor je smartphone krijgen via Google Play, de Apple App Store, de QQ Store of de Baidu app store. Wanneer u een item in een winkel tegenkomt, scant u gewoon zijn QR-code en u zal in staat zijn om informatie te lezen over het product en zijn herkomst. Het gescande label leest de informatie en stuurt deze naar de cloud ter controle. Het resultaat van de openbare verificatie wordt dan getoond om u vertrouwen te geven. Talrijke producten in China gebruiken deze labels al, en het systeem groeit. Door het scannen van consumenten kunnen fysieke en digitale objecten continu gesynchroniseerd worden.

Beschikbaarheid en prijs

Alleen nog maar beschikbaar op Binance

Circulerende aantal coins – 45.248.033 WABI
Totaal aantal coins beschikbaar – 99.218.023 WABI

Andere aspecten

  • Walimai heeft bestaande apps in Apple Store, Google Play, QQ Store en Baidu App Store.
  • Ze hebben ook een online winkel op JD.com, contracten met 3 fysieke babywinkels waar ze een “Walimai-schap” mee hebben.
  • Automatische betaling met één klik voor productenbescherming met Walimai.

Betalen met WaBi verleent extra voordelen:

  1. Kortingen.
  2. verbeterde leveringsvoorwaarden.
  3. Bonus WaBi-punten bij elke aankoop.

Hiermee kunnen gebruikers loyaliteitspunten bulksgewijs kopen met kortingen.

Team

  • WaBi-team is geregistreerd in Singapore.
  • Walimai-team geregistreerd in China.
  • 10 teamleden en het grootste deel van het team zijn al vele jaren samen als Walimai.
  • Ze hebben veel ervaring en over het algemeen een indrukwekkend team.
  • Er zijn slechts 4 adviseurs, maar ze kunnen allemaal als de sterren van de respectievelijke industrieën worden beschouwd, omdat ze veel ervaring hebben (Mastercard, Goldman sachs, Mead Johnson Nutrition, Alibaba).

Alex Busarov, CEO

  • Voorheen Strategy / Sales Director van een babyfoodbedrijf.
  • Oprichter van EarlyBird.
  • Consultant van McKinsey in Moskou en Dubai.


Yaz Belinskiy, medeoprichter

  • Voorheen Associate Consultant van Bain.
  • Business Development Manager van LP Amina Energy and Environmental.


Kitty Xu, Marketing Director

  • Voorheen Business Advisor van Wofaro.
  • Marketing Manager van RS Components.
  • Senior Account Manager van Text100, een wereldwijd marketingcommunicatiebureau.
WaBi’s adviseurs zijn onder andere
  • Mario Pazos, voormalig hoofd Regionale Vooruitbetaalde & Persoonlijke Betalingen bij Mastercard.
  • Igor Livant, voormalig uitvoerend directeur van Goldman Sachs en Associate Principal van McKinsey.
  • Long Chiu, voormalig directeur Digitale Ontwikkeling van de Handel in Mead Johnson Nutrition.
  • Mark Zavadskiy, directeur Business Development van Aliexpress.

Roadmap

2014/2015 – Walimai-team was toen betrokken bij een strategisch turn-aroundproject voor één van de grootste producenten van kindervoeding.

2015 – Het project won een innovatietoelage in Jiaxing en het werd toen opgericht in de provincie Zhejiang, China.

2016 – Lancering mobiele app (iOS /Android), samen met een nieuwe versie van de RFID-label dat werd ontwikkeld.

2016 -In december begonnen ze met de onlineverkoop in JD.com, die positieve feedback en een hoge conversie/bewaargraad kreeg,

2017 – In mei begonnen met de verkoop via fysieke baby-voedingswinkels.

2017 – In december is de Verkoop begonnen van Walimai-beschermde producten via WaBi. Steeds meer babywinkels verkopen Walimai-beschermde producten. Begin van de verkoop van alcohol met Walimai-labels.

Toekomstige roadmap voor het project:

2018 – Start van partnerships met producenten en distributeurs van babyvoeding en alcohol. Walimai-technologie aanpassen voor farmaceutische producten.

2019 – Uitbreiding van het gebruik van WaBi tot andere gebieden:

1) Loyaliteitsprogramma’s van productfabrikanten.
2) Samenwerking met verzekeringsmaatschappijen.
3) Productverzekering.

TradeView

Conclusie

Walimai hanteert vooral in China een schaalbaar innovatieve aanpak om zekerheid te bieden aan consumentenproducten die gevoelig zijn voor manipulatie, zoals alcohol en babyvoeding. De manier hoe dat de coin aandacht trekt in Azië, zou het geen verrassing zijn als dit platform ook binnen de Westerse cryptomarkt significante tractie zou kunnen gaan krijgen. Hoewel het gebruik ervan een extra stap aan elk uiteinde vereist, aangezien de producent een code moet plaatsen en de consument deze moet scannen, zou de gemoedsrust deze extra tijd de moeite waard moeten maken. Naarmate Walimai en de WaBi-token groter worden, kan dit een zeer belangrijke innovatie zijn voor het voorkomen van fraude en de daarmee samenhangende sterfgevallen of verwondingen.

WaBi is een zeer goed project zonder noemenswaardige nadelen dat alle aanwijzingen heeft voor een succesvol project te zijn.

Er is een enorme markt voor het product met veel uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst. Er zal enige concurrentie zijn, maar WaBi komt wel op het idee om uniek genoeg te zijn.

Concurrentie
  • WaBi is een uniek project dat zich concentreert op een vaste markt met zeer specifiek gebruik, maar er zijn enkele projecten die indirect kunnen concurreren.
  • WaBi kan op het gebied van babyvoeding, alcohol en farmaceutische producten een loyaliteitsprogramma en productverzekeringen aanbieden in 2019.

Wij zullen een paar vergelijkbare projecten opsommen en sommige zijn misschien niet eens zo gelijkaardig of competitief:

  • Walton is de belangrijkste vanwege het gebruik van RFID tags die de producten volgen, Vechain, Modum en Ambrosus pakken ook een vergelijkbaar probleem aan. Maar omdat WaBi zich concentreert op een specifiek probleem en al gebruiksmogelijkheden heeft, zien wij dit niet als een probleem.
  • Iota is gelijkaardige maar betere technologie dan WTC maar zij zijn geen RFID-fabrikant.

– Daarnaast zijn er al goederenwinkels in China die werken met Wabi, waar je er gewoon naartoe kunt gaan en echt geld kunt uitgeven. Ze zijn echter gericht op de rijken. Ik denk dat wabi meer gericht is op de arme en middenklasse, die ook zekerheids-producten willen zijn die niet nep zijn.

Score

Links

Website | Blog | Whitepaper | |  |

What's your reaction?

Leave a comment